Termeni și condiții


Salut! Și eu, și tu suntem două ființe umane raționale, așa că hai să vorbim pe șleau. N-o să încep cu formulări bombastice sau inutile, o să presupun că știi ce e acela un website, Facebook, un comentariu sau un link. Așadar, pe scurt, conform legislației europene, faptul că tu folosești acest website înseamnă că eu sunt obligată să-ți explic ce să faci cu el. Știi tu, ca instrucțiunile alea care vin cu telefonul tău mobil, care spun să nu-l arunci în apă. Așadar, iată ce poți face pe acest blog:

Poți să-l citești

Șocant, știu, dar chiar poți face asta! Eu scriu articole, tu le citești, amândoi suntem fericiți. Doar că atunci când îl citești, eu adun niște date despre tine, date precum adresa ta IP, browserul folosit etc. (mai multe detalii despre ce culeg găsești în pagina următoare). Folosesc aceste date pentru a crea o statistică, din care aflu dacă articolele mele sunt citite, care e publicul meu țintă, cât de des mi se întorc cititorii pe blog, chestii de-astea utile ca să-mi dau seama dacă îi pasă cuiva de ceea ce scriu eu (mai multe detalii despre ce fac cu datele tale găsești în ultima pagină).

Poți să apeși pe link-uri

Da, fiind o pagină web, are link-uri. Unele sunt sub formă de text, altele sunt sub formă de imagini. Cert e că dacă apeși pe ele, te vor ajuta să navighezi fie prin conținutul blogului (link-uri interne), fie să găsești alte pagini faine pe Interneți (link-uri externe). Dacă sunt link-uri interne, te-ai scos, n-am nicio treabă cu ele. Dacă sunt externe, m-am scos eu, e treaba site-ului pe care te duci să-ți explice ce face el cu datele tale personale.

Poți să dai like-uri

La finalul fiecărui articol e o inimioară. Dacă apeși pe ea, counter-ul ăla de like-uri crește. Asta e tot, nu se rețin niciun fel de date personale acolo. Nu e ca pe wordpress, nu se vede nici la mine, nici public cine a dat like. Dar vei primi un cookie ca să nu poți da like de mai multe ori. Totuși, dar dacă îl ștergi sau dacă intri de pe alt browser, poți să mai dai un like (spamați-mă cu ele, chiar vă rog!)

Poți să lași comentarii

Spoiler: nici paragraful ăsta nu e mai interesant. Pe scurt, dacă ți-a plăcut (sau nu) un articol, poți lăsa un comentariu la finalul lui. Ca să faci asta, după ce scrii comentariul, ți se cere un nume și, opțional, o adresă de mail și un website. Dacă alegi să-mi dai mail-ul tău, va fi stocat în lista de comentarii, unde doar eu îl pot vedea. N-o să-ți trimit vreun mail nesolicitat, dacă vrei mailuri de la mine, trebuie să te înscrii la newsletter. Dacă vrei să-și ștergi comentariul, dă-mi un mail folosind formularul de contact.

Poți să-mi scrii în privat

Că tot am pomenit de pagina de contact, poți s-o folosești ca să-mi scrii. Eu o să primesc un mail și, surpriză, o să fi aflat deci adresa ta de mail. Pe care am s-o folosesc ca să-ți răspund la mail. După ce terminăm de vorbit, ai scăpat de mine. Sau, mă rog, poți să-mi mai scrii o dată, caz în care o luăm de la capăt.

Poți să dai share pe Facebook sau Twitter

Bine, tu poți să dai share oriunde, copiezi link-ul și-l pui unde vrei. Dar pentru Facebook și Twitter există butoane dedicate la finalul fiecărui articol. Ca în cazul like-urilor, tu apeși pe buton, un contor crește (contorul e ținut de Facebook, respectiv Twitter, deci nu-i treaba mea) și bing-bing-bing-bing, ai share-uit articolul. Niciun fel de date personale aici.

Poți să te abonezi la newslettter

Mostră de gândire logică: tu îmi dai adresa ta de mail ca să-ți trimit mailuri. În caz că a vrut cineva să facă o glumă proastă și mi-a dat adresa altcuiva, îți trimit un mail să te întreb dacă vrei pe bune să primești mailuri. Dacă ignori mail-ul ăla, nu se întâmplă nimic. Dacă totuși îl deschizi și apeși pe butonu' mare care zice că da, tu chiar vrei mailuri... vei primi mailuri. Șocant, nu?

Poți să te înscrii la concursuri

Ocazional, organizez concursuri chiar pe blog. Am o pagină dedicată, funcționează când e un concurs activ, nu funcționează în rest. Acolo îți cer adresa de mail, ca să pot să identific cumva câștigătorul. Pentru fiecare înscriere, vei primi la un moment dat un mail în care te întreb dacă vrei să te înscrii la newsletter. Dacă îl ignori, altul nu mai primești (decât dacă te înscrii la alt concurs, doh). O să-ți mai trimit mailuri când mai organizez concursuri, dar dacă te deranjează, te poți dezabona folosind link-ul de la finalul mailului și gata, ai scăpat de mine.

Gata, nu-ți ajunge?

Nu-mi trece prin cap ce altceva ai mai putea face pe-aici... Dacă am ratat ceva, fă o faptă bună și zi-mi pe pagina de contact. În rest, nu băga telefonul în apă și ar trebui să fii ok. Dacă totuși mai vrei detalii despre cum culeg eu datele tale personale și ce fac eu cu ele, click pe butonul sexy de mai jos:

Next: Politica de confidențialitate