Recenzie: De veghe între lumi

Imaginați-vă o combinație între Gossip Girl, o crimă neelucidată și Ziua cârtiței. Așa ar putea fi descris pe scurt romanul De veghe între lumi. Mi-a plăcut mult partea supranaturală a poveștii, mi s-a părut fascinant modul în care funcționează Veghea (starea de a fi prins într-o buclă temporală). Și deși deznodământul n-a fost tocmai acela pe care îl sperasem, cred că e o carte care merită citită.

Beatrice (Bee) era iubita celui mai popular băiat din liceul Darrow și, împreună cu alți 4 amici, alcătuiau o gașcă de nedespărțit. În ciuda faptului că situația ei financiară nu se compara deloc cu a celorlalți, Bee îi considera cei mai buni prieteni ai ei. Asta până în seara în care Jim a murit.

Toți cei cinci au mințit cu privire la ceea ce făceau de fapt în acea seară, dar familia lui Jim a intervenit la poliție pentru a clasa cazul. În mod oficial, fiul lor s-a sinucis. Totuși, îndoielile o macină prea mult pe Bee, așa că tânăra decide să-și facă apariția la una dintre reuniunile foștilor ei prieteni, încercând să afle adevărul.

Însă destinul are alte planuri și cei cinci se trezesc prinși într-o buclă temporală din care doar unul poate scăpa viu.

Tu ce ai face dacă ai retrăi aceleași 11,2 ore la infinit, veșnic blocat în aceeași buclă ce se tot repetă? Ai înnebuni? Ai încerca să găsești o explicație rațională? Ai profita de faptul că nu mai îmbătrânești? Sau ai încerca să evadezi, să faci timpul să curgă din nou, să te întorci la normal? La aceste întrebări încearcă să răspundă personajele din romanul De veghe între lumi.

Și, din punctul meu de vedere, personajele sunt cel mai interesant element al acestei cărți. Whitley este prințesa răsfățată, care crede că totul i se cuvinte și care poate deveni un monstru atunci când are o criză de nervi. Cannon este geniul informatic și partenerul de rele al lui Whitley. Kipling (Kip) este cel care a avut o copilărie traumatizantă, lucru care a lăsat urme de neșters asupra lui (povestea lui o să vă dea fiori reci la un moment dat). Martha este tipa deșteaptă, dar tăcută, obsedată de fizică și de regulile lumii în care trăiește, dar și fascinată de un roman fantastic, cu o istorie la fel de incredibilă (povestea cărții Marthei o să vă facă să vă doriți să fie reală, ca s-o puteți citi).

Ultima, dar nu cea din urmă, este Bee, naratoarea noastră. Mi-a fost simpatică la început, mai ales în prima parte a romanului. Dar, pe măsură ce paginile treceau și adevărul începea să iasă la suprafață, mi-am dat seama că Beatrice ne ascunde ceva. Mie nu-mi plac mincinoșii, așa că imediat mi-a devenit antipatică. M-a deranjat faptul că părea să fie mult prea interesată de imaginea ei, de felul cum e percepută, ca și cum asta era strategia ei de supraviețuire.

Bineînțeles, nu e singura cu o strategie. De aceea mi-a plăcut mult prima parte a romanului, care vorbește despre adaptarea celor cinci la Veghe, despre felul în care fac față împrejurării complet neobișnuite în care se află. Fiecare dintre ei reacționează diferit, iar sănătatea lor mentală devine repede doar o glumă. Totuși, mi-a plăcut să citesc despre încercările lor de a se obișnui cu o situație nebunească și, desigur, mi-am imaginat ce aș face eu (probabil ceva asemănător cu Martha).

Restul romanului se concentrează pe Jim și pe circumstanțele morții lui, dar continuăm să aflăm detalii despre trecutul celorlalți. Și poate că Bee nu a fost complet sinceră și deschisă, dar devine evident că toți au secrete care trebuie să iasă la iveală. Asta e ceea ce te ține, de fapt, lipit de pagini. Cartea se citește incredibil de repede pentru că pur și simplu trebuie să știi, trebuie să descoperi ce se va întâmpla. Chiar dacă la final vei fi dezamăgit deciziile personajelor, călătoria descoperirii merită.

Așadar, e o carte faină, pe care v-o recomand dacă vă plac thrillerele sau misterele, situațiile neelucidate și buclele temporale. Ah, și familiile bogate și nebune, avem parte și de câteva astfel de exemplare demente. În plus, De veghe între lumi se citește destul de repede, s-ar putea să vă ajungă 11,2 ore s-o terminați ;)

Cartea poate fi cumpărată de pe site-ul editurii Nemira sau din librării online precum Libris sau Cartepedia.