Recenzie: Viata dubla la Venetia de Monica Ramirez

De obicei, intre momentul in care termin de citit o carte si momentul in care ii scriu recenzia las sa treaca o vreme, ca sa-mi adun gandurile. De data asta o sa fac o exceptie, pentru ca am petrecut doua zile minunate traind o Viata dubla la Venetia, despre care am de gand sa povestesc acum, cat totul e inca proaspat si nefiltrat :D

Kate Martin are vise si viziuni cu Venetia renascentista, asa ca hotaraste sa viziteze orasul, sperand ca aceasta excursie o va ajuta sa-si inteleaga visele.

In timpul plimbarilor sale, descopera intr-un anticariat un colier superb pe care il cumpara la un pret de nimic. Dar pe urmele acelui colier sunt o serie de oameni care - fara sa-si dea seama - pun din nou in scena o poveste care s-a desfasurat cu secole in urma.

Printre ei se numara si Patrick Stone, un pictor care apare in viziunile femeii si care pare s-o cunoasca pe Kate de o vesnicie, desi cei doi nu s-au mai intalnit vreodata.

Care le legatura dintre Kate, Patrick si Venetia renascentista veti descoperi citind acest roman minunat!

Parerea mea:

Cum ar fi sa ai amintirile unei persoane care a trait in secolul al 16-lea? Cum ar fi sa simti ca toate intamplarile prin care treci sunt un deja vu si ca te indrepti inevitabil spre acelasi deznodamant pe care l-a trait o femeie moarta de secole? Cum iti dai seama daca il iubesti cu adevarat pe cel din fata ta, sau sentimentele sunt de fapt ale ei, ale femeii care a trait cu ani in urma?

Raspunsurile le da Kate, un personaj de care m-am atasat de la primele pagini, deoarece i-am simtit curajul si forta interioara. Pana la urma, putini sunt cei care, intr-o asemenea situatie, ar fi calatorit la Venetia ca sa-si infrunte demonii, in loc sa-i ignore. Si celelalte personaje atrase in jocul istoriei care se repeta sunt la fel de fascinante, pentru ca dincolo de miciile modificari pe care le-au suferit o data cu schimbarea epocii, esenta lor este aceeasi, asa ca e interesant de vazut cum merg cu totii pe acelasi drum pe care au pasit si in trecut.

Totusi, fiecare personaj primeste din partea sortii un mic avantaj, sub forma unor viziuni ale trecutului care i-ar putea ajuta sa-si evite destinul. Daca vreunul dintre ei va reusi sa-si croiasca o noua soarta, daca povestea de dragoste dintre Kate si Patrick va avea acelasi deznodamant trist precum cea dintre Catherine si Patrizio si daca va reusi Kate sa impace fantomele trecutului, ramane sa aflati citind romanul!