Recenzie: Paranormal de Kiersten White

Paranormal a fost scrisa intr-o perioada in care ieseau pe banda rulanta carti fantastice pentru adolescenti. Sa fi original intr-o asemenea perioada mi se pare o provocare destul de mare. Kiersten White i-a facut fata si a reusit sa scoata o carte care m-a fascinat prin creaturile noi pe care le introduce si prin istoria lor care nu este dezvaluita dintr-o data si chiar in final, ramane misteroasa, fasciand astfel cu atat mai mult.

Cand avea 8 ani, Evie a descoperit ca are un dar: poate vedea dincolo de farmecele creaturilor paranormale, vazandu-le asa cum sunt cu adevarat. Fiind orfana, Agentia Internationala de Securitate Paranormala a cooptat-o cu atat mai usor, oferindu-i un camin. Insa desi nu se considera decat o persoana normala care poate face un lucru deosebit, Evie va afla ca lucrurile stau chiar pe dos: este o fiinta paranormala care pare normala. Din acel moment, va trebui sa afle cat mai repede ce e ea cu adevarat, altfel risca sa-si piarda viata sau chiar mai rau, sa devina o ucigasa.

In primul rand, imi plac cartile in care lumea supranaturala cuprinde toate creaturile din mituri si legende, asa ca mi-a placut acest aspect al romanului, mai ales ca vampirii si varcolacii respecta mitologia clasica, iar restul creaturilor sunt nu doar enumerate, ci se si vorbeste despre abilitatile si stilul lor de viata, lucru pe care il apreciez mereu.

Insa Kiersten White nu se opreste aici, ci aduce in prim plan o noua specie: silfii, care in cadrul lumii paranormale sunt o mare necunoscuta. Pe langa descrierea lor fizica, mi-a placut enorm modul cum se jucau cu oamenii, cum pareau sa fie niste creaturi usor de controlat, in timp ce isi urmau propiile planuri. V-as spune mai multe despre ei, dar nu vreau sa va rapesc din placerea de a le decoperi civilizatia pagina cu pagina. Mai adaug doar faptul ca descierea din final a lumii vazuta ca fiind efemera este absolut superba.

In plus, mi-a placut intepatura la adresa romanelor "scoase pe banda rulanta" despre care vorbeam la inceput:

-La scoala sunt multi paranormali? Vampiri?

Arianna a pufnit.

-De ce naiba s-ar duce un vampir la liceu?

Mentionez ca Arianna e vampir... Genial sau ce?

Oricum, daca descrierea de pe spatele cartii nu a fost de-ajuns ca sa vreti cartea, atunci sper ca recenzia mea sa va convinga sa mergeti la librarie sau sa imprumutati cartea, pentru ca merita citita, macar pentru nota de originalitate pe care o aduc silfii!

Multumesc pentru aceasta carte sponsorului nostru, libris.ro, o librarie online de unde va puteti comanda carti online la preturi exceptionale si unde puteti gasi si carti in engleza, ca sa va bucurati de povesti in limba in care au fost scrise!