Recenzie: Out of Sight, Out of Time (Fetele Gallagher #5)

Cand am terminat volumul 4 al seriei, mi s-a parut mult mai bun decat celelalte, si prin finalul deschis, mi s-a parut o incheiere mai mult decat potrivita pentru o serie de romane cu spioni. Insa in martea cand apareau de obicei cartile, curiozitatea a invins si am vrut sa citesc cateva recenzii din strainatate, ca sa vad cum e cartea cu numarul 5, aparuta peste ocean in primavara acestui an.

Insa, in loc de recenzii, am gasit ceva mai bun: un e-book. Si desi nu posed un e-book reader serios (desi planuiesc sa intru in randul lumii tehnologizate corespunzator si sa-mi iau un kindle), mp3-ul meu face fata cu brio cerintelor, asa ca mi-am descarcat carticica electronica... si am ramas cu gura cascata.

Fara discutie, volumul 4 e bun. 5-ul insa e "Oau!". E dovada incontestabila ca autoarea stapaneste perfect notiunea de "character development", dar si a faptului ca, dupa un timp, stilul copilaresc, naiv si glumet al lui Cammie devine plictisitor. Asa ca micuta spioana are parte de cateva evenimente care o fac sa se maturizeze enorm si asta se vede si in naratiune. Acum nu mai apar glumite si jocuri de cuvinte in cele mai nepotrivite momente, ci doar atunci cand sunt necesare. Inamicii lui Cammie devin si ei mai sofisticati, la fel ca si tehnicile lor. Imprevizibilul e dus la cote maxime si cartea reuseste sa te tina cu sufletul la gura. Ceea ce, comparativ cu primul volum, care din start mi s-a parut o carte despre orice, mai putin despre spionat, arata o evolutie surpinzatoare.

Si acesta e cuvantul care descrie cel mai bine cartea: surprinzatoare. Nu doar actiunea te ia prin surprindere, ci si maturizarea lui Cammie si schimbarea stilului narativ. Si toate luate impreuna fac o carte extrem de reusita, numai buna de citit intr-o zi relaxanta, ca sa agite putin lucrurile in cititori. O adevarata carte cu spioni la care chiar nu ma asteptam. Oau! Serios! Incercati sa aveti rabadare sa ajungeti la volumele 4 si 5, seria chiar ajunge sa merite!