Academia Vampirilor #1 (recenzie)

Am scris si pe Goodreads ca nu ma asteptam ca dupa ce am citit Twilight si VD sa-mi mai placa vreo carte cu vampiri scrisa recent. Cu atat mai putin daca este despre o scoala de vampiri, pentru ca gaseam ideea ridicola. Ei bine, pentru Richelle Mead, ideea a fost buna si a dezvoltat-o intr-o carte care mi-a placut surprinzator de mult.

In lumea din aceste carti exista 3 tipuri de vampiri: dhampirii (jumatate vampir, jumatate oameni), moroii (vampiri "buni" care nu ucid ca sa se hraneasca) si strigoii (vampiri "rai", care sunt moroii care au ucis hranindu-se; pot fi creati si prin muscatura). La aceasta scoala, dhampirii invata sa devina protectorii moroilor, iar moroii invata sa-si controleze magia. Strigoii n-au ce cauta aici si in principiu, toata lumea ii vrea morti.

In mijlocul acestei lumi traieste Rose, dhampiriul din perspectiva careia e scrisa povestea. Rose este cea mai buna prietena si viitorul protector al Lissei, ultima supravietuitoare a uneia dintre cele 12 familii relage ale moroilor. Cartea incepe cu ele doua fugite de la scoala si incercand sa dispara in lumea oamenilor, insa sunt gasite si aduse inapoi. Aici intra in scena Dimitri, protectorul oficial al Lissei si unul dintre cei mai buni la ceea ce face. El devine responsabil de antrenamentele suplimentare de care Rose are nevoie ca sa recupereze ce a pierdut cat a lipsit de la scoala. Si cum Dimitri e clasicul tip-sexy-dar-rece, iese o poveste de dragoste.

Ceea ce am apreciat la carte este ca nu exista un triunghi amoros, ca protagonsita nu e o adolescenta umana care sa ma enerveze prin tot ce face si ca Dimitri nu si-a aruncat toate hotararile si toata viata la gunoi ca sa se lase prada dragostei. Ba chiar e un soldat model de la cap pana la coada, ramanand lucid si explicandu-i fara melodrama lui Rose de ce nu va fi niciodata nimic intre ei.

Sper ca n-o sa se schimbe in volumele urmatoare, pentru ca mi-a placut sincer faptul ca a ramas mereu rational. Dar nu-mi ramane decat sa astept urmatorul numar Bravo ca sa vad :).