Intoarcerea acasa vol 1si 2 (recenzie)

40 de milioane de ani. Atat a trecut de cand oamenii au parasit Pamantul distrus de propria lor "opera", lasandu-l sa se vindece singur. S-au stabilit pe Harmony, unde au luat masuri pentru ca numele planetei sa fie binemeritat si istoria sa nu se repete. Au creat un computer, Sufletul Suprem, si au modificat genetic populatia pentru a o sensibiliza la acel computer. Si, de atunci, Sufletul Suprem s-a asigurat ca niciun om nu va mai avea niciun gand periculos.

Totusi, computerul lasa oamenii sa ramana umani. Sa iubeasca si sa urasca, sa invidieze si sa ucida. Sa porneasca razboaie, dar totul la o scara redusa, fara arme moderne. Astfel, s-a ajuns la societatea de azi, in care la intrarea in oras iti este scanata retina, insa avionul este o inventie de neinchipuit.

Prea frumos sa fie adevarat, nu?

Initial, nu. Insa Sufletul Suprem a fost proiectat pentru doar 20 de milioane de ani. A depasit de doua ori acea perioada si acum sensibilitatea i se reduce. Pe Harmony se pregateste un razboi de proportii. Oamenii incep sa se poata gandi la carute de razboi. Si Sufletul Suprem incepe, in modul in care numai un computer atat de dezvoltat o poate face, sa se teama.

Asa incepe Amintirea Pamantului, primul roman din seria Intoarcerea acasa a lui Orson Scott Card.

Un computer se teme. Cum sa nu dai pagina? Cum sa nu vrei sa intelegi societatea unuia dintre cele mai stralucitoare orase de pe Harmony, Basilica? O societate unde femeile conduc si unde oamenii au viziuni trimise de ceea ce a devenit zeitatea lor centrala, Mama Lacului (un alt nume pentru Sufletul Suprem). Si cand un computer care are in mana soarta lumii tale iti cere ajutorul, poti sa-l refuzi? Poti sa i te impotrivesti? Si ce se intampla cand incerci sa convingi si alti oameni sa se alature cauzei tale, care afli ca este ceva inimaginabil: o calatorie spre o alta planeta, spre batranul Pamant, care a avut tot timpul din lume sa se refaca?

Și ce se intampla cand, in volumul al doilea, cel mai mare general al tuturor timpurilor ti se opune si tie, si aliatului tau, Sufletul Suprem? Si ce se intampla cand primesti o serie de vise despre care Sufletul Suprem nu stie nimic, pe care nu el ti l-a trimis, ci insusi Pastratorul Pamantului?

Am terminat cele doua volume in 3 zile. Le-am "devorat", mai precis, pentru ca pur si simplu nu ma puteam opri. Nu va imaginati un roman in care fiecare clipa e marcata de un suspans puternic, de neoprit. Ceea ce atrage sunt, in primul rand, personajele, incredibil de bine definite, de puternice. Si impletindu-se cu aceasta fascinatie e foamea continua dupa informatie pe care ti-o creaza autorul. Vrei sa stii mai multe, sa intelegi mai mult. Vrei sa continui sa afli . Si cand, dupa un timp, termini un volum si inchizi cartea, nu-ti poti retine un zambet. Pentru ca a fost o carte frumoasa. Apoi apuci urmatorul volum si o iei de la capat.

Cartea are de toate: SF pentru iubitorii de gen, un erou tanar, pentru fanii romanelor pentru tineri care se publica in ultimul timp, o poveste post-apocaliptica (desi apocalipsa a fost, totusi, cu 40 de mii de ani in urma) si niste personaje puternice, bine conturate. Va incurajez sa incercati, povestea si stilui lui Card va vor vraji de la primele pagini.

Daca v-am captivat, aflati si ca primele doua volume au o reducere substantiala (costă 10,47 RON, respectiv10,31 RON ). Si, pentru fanii "consacrati", a aparut deja volumul 3, Navele Pamantului. (Pe care, eu una abia astept sa-l cumpar ca sa pot afla continuarea seriei Intoarcerea acasa).