Eve de Anna Carey (recenzie)

Lumea a fost maturata de o molima care a lasat in urma putini supravietuitori si multi orfani. Eve este una dintre ei. La 5 ani a fost adusa la Scoala, un loc special pentru fetele ca ea. 12 ani mai tarziu, ziua absolvirii este dupa colt. Eve este acum sefa de promotie, asteptand cu nerabdare sa traverseze lacul si sa intre in cladire pentru meserii, unde viseaza sa invete pentru a deveni artista.

Cu o seara inainte de marea zi, insa, Eve asista la evadarea colegei ei, Arden, care o avertizeaza ca lucrurile nu sunt ceea ce par. Eve refuza sa creada, insa desi nu stie sa intoate, traverseaza lacul si arunca o privire in cladirea care reprezenta visul ei.

Arden, insa, nu mintise si singura meserie pe care absolvenete Scolii o invata este cea de incubator uman. Regele Noii Americi, singurul barbat in care fetele fusesera invatate sa aiba incredere, avea nevoie de oameni sanatosi ca sa-si repopuleze orasul. Si cine e mai potrivit decat niste orfane care au supravietuit molimei ca sa i-i procure?

Eve reuseste sa fuga, insa acum este singura intr-o lume pentru care nicio invatatura de la Scoala n-a pregatit-o. In plus, se pare ca Regele dorea ca ea sa-i faca un mostenitor, asa ca pe langa fiare salbatice, tanara are pe urma ei si trupe antrenate. Va reusi sa supravietuiasca? Se va increde in barbati, in ciuda a tot ce fusese invatata la Scoala?

O carte usoara, care se citeste aproape pe nerasuflate (am terminat-o in aceeasi zi in care am in care am inceput-o), si desi pare destul de previzibila la inceput, are parti surprinzatoare, cum ar fi finalul... Merita citita, daca nu pentru povestea lui Eve, cel putin pentru senzatia de la sfarsit, ca nu toate cartile din ultimul timp spun aceeasi poveste de dragoste previzibila de la primele pagini.